Атестація Ніппон Кемпо

Що таке  атестація японського рукопашного бою Ніппон Кемпо. Принципи і правила атестації та сертифікації Ніппон Кемпо

Атестація Ніппон кемпо

Не ми йдемо Шляхом, а Шлях йде через нас…
Сузукі Тантаро

Shiken (Шікен) – атестація (іспит, тест). Шікен – це процес визначення рівня професійної компетентності учня і присвоєння йому відповідної кваліфікаційної категорії.

Ніппон Кемпо: Відносини між учнем та вчителем

Аттестация Ниппон КэмпоУ японських мистецтвах учень (Deshi) та вчитель (Sensei) перебувають у особливих відносинах (синтей) між собою. Це властиво усім східним практикам, чи то це Шлях Чаю (茶道 са-до/тя-до) – мистецтво чаювання, чи то це Шлях Самурая (Бусі-до) – мистецтво вмирати за господаря або це Щлях Воїна (кемпо-будо) – мистецтво перемагати. У самій назві учня Deshi (de – молодший брат, shi – дитина) – закладено особливу специфіку духовного зв’язку між учнем та вчителем. Це  зовсім інші стосунки, ніж ті, що існують у спорті між спортсменом та тренером. У східній філософії прийнято вважати, що справжній досвід і правильні знання неможливо отримати, навчаючись за товстими книгами, відеокурсами або навіть відвідуючи тренування. Тільки вчитель (сенсей) може показати, поділитися і розкрити всі тонкощі практики конкретного Шляху, зробити з учня Майстра, який може сам стати сенсеєм.
Учні Шляху (окуден) відрізняються від тих, хто вивчає окремі прийоми (омоте). Однак, щоб стати окуденом, потрібно починати від простого учня, який вивчає просто технічні дії.

Як оцінюється учень у Ніппон Кемпо

Наразі в Японії в Ніппон Кемпо учень будь-якого ступеня оцінюється за трьома наступними критеріями:

•    знання техніки та законів Шляху
•    особисті якості та відповідальність
•    особливий внесок учня у  свою практику бою та його ставлення до Ніппон кемпо.

Якщо в учня чудова техніка, видатні здібності, але ставлення до занять зверхнє, зарозумілість і гординя домінує, то вчитель оцінить такого учня дуже низько. Учень Кемпо не тільки має бути майстром у техніці, а й майстром у житті. Сенсей завжди керуватиме внутрішньою роботою учня над собою і своїм характером.
Спочатку новачки (білий пояс), що займаються рукопашним боєм, докладають величезних зусиль, щоб у поєдинках, суперечках про правоту і неправоту і т.д. показати себе, заслужити визнання і переконати, що їхнє знання та їхні навички  гідні того, щоб вони піднялися на більш високий ступінь Ніппон кемпо. Для цього була створена система іспитів та тестів, на яких, пройшовши через стрес та випробування, учень міг би показати розуміння техніки та свої отримані навички. Але не в цьому головне. Післяекзаменаційний період дуже важливий. Вчитель стежить за ставленням учня до обраного Шляху. Стежить за всім, що стосується учня: за його поведінкою, ставленням до життя, до сильних і слабких людей, що оточують його. Один учень починає пишатися і хвалитися своїми досягненнями, інший починає ображатися, бо думає, що оцінка його здібностей занижена. Результат іспиту, результат оцінки створює передумови внутрішнього конфлікту у душі в учня. І те, як цей конфлікт буде вирішено ним самим і є, принципово, найголовнішим іспитом!

Ніппон кемпо Київ
Якщо, як вважає вчитель, учневі, що займається Ніппон кемпо, не дано подолати внутрішні протиріччя свого характеру і осягнути мистецтво Шляху, вчитель не навчатиме його філософії Життя, як би вміло той не володів технікою бойового мистецтва і яких би успіхів він не добився у фізичному розвитку та у техніці бою.

Система градації поясів та відзнак Ніппон Кемпо та плата за іспит

Пояса в Ниппон кэмпоСистема градації поясів веде свою історію від старовинної школи бойових мистецтв – бугей, що передувала будо. В цій школі майстер вручав своїм учням письмові рукописні сувої (makimono) – сертифікати. Ці сувої були найціннішим надбанням стилю бойових мистецтв (рю). Макімоно або грамоти були пронумеровані від одного до п’яти. Вища грамота – «менке кайден». Її вручали за пізнання усіх секретів школи. Власник цієї грамоти ставав наступником стилю. Засновник дзюдо Кано Дзігоро, запозичив цю систему у своїй школі бойових мистецтв. Пізніше, засновник стилю Сьотокан карате-до, майстер Гітін Фунакосі ввів таку саму систему кваліфікації для свого стилю карате.
Мунеомі Саваяма, засновник Ніппон Кемпо, також запровадив систему градації та відмінностей учнів-початківців (білі пояси), та старших учнів (коричневі та чорні пояси).

Процедура атестації Ніппон Кемпо – платна. Для підтримки матеріального становища шкіл Ніппон-Кемпо, створення загальної тренувальної матеріальної бази, а також фінансування проведення семінарів з приїжджими майстрами інших єдиноборств та шкіл було введено оплату за іспит з врученням тому, хто пройшов кваліфікаційні випробування, пояса певного кольору. Оплата за іспит у Ніппон Кемпо жодним чином не гарантує проходження сертифікації та отримання бажаного учнем поясу. Іспит проводиться неупереджено, а плата лише є доказом того, що учень дійсно хоче вдосконалювати себе та своє мистецтво Ніппон Кемпо.

Ієрархія Ніппон Кемпо та рангова градація учнів Ніппон Кемпо

Рангова градація – це оцінка рівня вдосконалення людини у процесі занять Nippon Kempo. Ця оцінка базується на концепції Сін-Гі-Тай (Єдності Духа – Техніки – Тіла), тобто. атестований повинен продемонструвати силу духу, технічну підготовленість, які мають бути проявлені за допомогою чітких та відточених дій тіла. Сін-Гі-Тай охоплює все людське буття: фізичне, моральне та духовне.

Коли вчитель навчає своїх учнів, згодом складається природна ієрархія, яка потрібна для подальшої передачі знань і без якої неможливо прищепити учням навички належної поведінки. Будо (шлях воїна) починається та закінчується з етикету (рейгі), який і є проявом відносин між учнями, та учнів з сенсеєм Цю ієрархію символічно відбиває система рангів (кюдан); вона включає такі рівні кваліфікації: мудансю, юдансю та кодансю. На якому б рівні учень не знаходився, він повинен поводитися відповідно до свого звання, подаючи приклад усім нижчестоящим і прагнучи досягти наступного звання. Але не «гнатися» за поясами, а пам’ятати приказку: «Краще бути білим поясом на тлі чорного, ніж навпаки», сенс якої – “краще бути найгіршим із найкращих, ніж найкращим із найгірших”.

Ніппон Кемпо КиївСтупені атестації  Ніппон Кемпо

Kohai (кохай) – ступінь молодшого учня, що є основою ієрархії в бойових мистецтвах. До молодших учнів відносяться всі володарі ступеня Кю (мудансю), тобто і учні-початківці, і ті, хто набрався деякого досвіду. З ними переважно займаються старші учні, і зрідка майстри. Рівень кохай в Ніппон кемпо 10– 4 кю. Кольори поясів:

10-8 кю – білий (колір порожнечі та чистого листа),

7  кю – жовтий пояс (колір початок сходження, «перший піт»),

6 кю – оранжевий пояс (чітке) становлення початку),

5 кю – зелений пояс (колір зародження перших навичок, «схід першої трави»),

4 кю – темно синій пояс (поява твердих намірів і ясного розуміння).

КЮ

Розряд, учнівські
щаблі

Пояс

ХАТІ-КЮ

8

Білий

СІТІ-КЮ

7

Жовтий

РОКУ-КЮ

6

Помаранчевий

ГО-КЮ

5

Зелений

ОН-КЮ

4

Темно-синій

САН-КЮ

3

Світло-коричневий

НІ-КЮ

2

Коричневий

ІККЮ (іті-кю)

1

Темно-коричневий

 

ДАН

Майстерні щаблі

Пояс

Сьо-Дан

1

Темно- коричневий

Ні-дан

2

Темно- коричневий

Сандан

3

Чорний

Йон-дан

4

Чорний

Го-дан

5

Чорний

Року-дан

6

Чорний

Сіти-дан

7

Чорний

і т.д.

Sempai(семпай) – ключове місце в ієрархії школи, старші учні. Вони – зв’язуюча ланка (юдансю), між сенсеєм та всіма учнями. Саме семпаї є основними у навчанні початкової техніки молодих учнів. Навчаючи інших, вони виховують себе і навчаються самі. У той самий час вони є справжніми хранителями традицій; вони втілюють дух будо, вчать правильному етикету та належної поведінки. Своєю поведінкою вони показують приклад усім, хто стоїть нижче них в ієрархії, і стежать за тим, щоб учні, дивлячись на них, вчилися правильно поводитися. Семпай покладається не так на техніку, як на силу духу, і саме силу духу він намагається виховати у своїх учнях. Рівень семпай в Ніппон кемпо від 3 кю (коричневий пояс) до 2 дана (чорний пояс). На цьому рівні в Ніппон кемпо прийнято проводити велику кількість поєдинків у богу (захисному спорядженні).

Sensei (сенсей) – майстер передачі знань, який навчався раніше. Усі свої знання передає старшим учням, накопичені на стадії кодансю, і довіряє старшим учням навчати початківців. Сенсей стежить за викладанням семпаїв і не втручається в процес навчання. Однак, коригує роботу семпаїв, якщо ті явно помиляються і порушують рівновагу, допускаючи невиправдані акценти у своїх заняттях. Рівень сенсея від 3 Дана (чорний пояс) до 5 (Дана). Постійна практика поєдинків в захисному спорядженні богу.

Shihan (шихан) – лідер, той хто веде вперед. Рівень від 5 Дана та вище. Це титул, який застосовують інші сенсеї при зверненні до його власника.

Kaincho (кайнчо) – голова школи чи організації, посада. Це людина, яка осягнула усі аспекти Шляху, школи.

Hanshi (ханши) – гідний до наслідування, вище досягнення в бойових мистецтвах, великий майстер, наставник вищих майстрів.

Бути учнем Шляху означає піднятися на ступінь «ха», прийняти неухильне рішення слідувати цим Шляхом у житті і, витримавши безперервну боротьбу, відповідати цьому виклику.

Відео іспиту Ніппон Кемпо 2015, який пройшов у Києві

Більше відео тут.

При копировании материала просим ссылаться на источник https://nipponkempo.com.ua/uk/article/atestacziya-nippon-kempo/. Правила публикации здесь. В противном случае, мы обязательно выявим плагиат и будем обращаться в DMCA Google.